Vi är quincefluencers som älskar rosenkvitten och använder oss av det i våra bubbliga alkoholfria drycker som ni hittar på vår hemsida www.omiopi.se. För oss är det mindblowing att rosenkvitten inte används mer, men vi har stora förhoppningar om att det finns fler precis som oss som vill ändra på det. Vi är otroligt stolta över att även Jordbruksverket har sett potential med rosenkvitten och valt att stötta oss på vår resa. Bli en quincefluencer du med och hjälp oss att sprida kunskap och uppmärksamma Nordens citron så kan vi tillsammans bidra till en stor förändring. Fans of Quince, nu kör vi.
På ett kreativt och inspirerande sätt bana väg för att fler ska upptäcka möjligheterna med rosenkvitten. Vi vill även att importen av citron ska minska och ersättas med rosenkvitten istället.
För att fler ska lära sig om rosenkvitten har vi startat igång projektet “rosenkvitten i fokus” som finansieras genom stöd av Jordbruksverket.
Stödet kommer från landsbygdsprogrammet 2014–2020 och finansieras delvis av pengar från Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling. Projektets syfte är att engagera och informera den svenska befolkningen om rosenkvitten. Målet är att öka kunskapen med en förhoppning om att minska importen av citron och ersätta det mot svensk rosenkvitten. Vi hoppas därför att detta projekt kommer att inspirera fler att introducera nya innovativa produkter med rosenkvitten.
Har du frågor eller funderingar tveka inte att kontakta oss på kontakt@omiopi.se eller i formuläret nedan så svarar vi så fort vi kan!